Doar pentru ca Microsoft vinde suport pentru Windows 7 nu inseamna ca il puteti cumpara

In urmatoarea perioada, Microsoft va pune la vanzare Windows 7 dovedind ca, considera ca sistemul de operare vechi de zece ani si-a depasit scopul si trebuie faca loc unui Windows 10 mai elegant, mai stralucitor.

Microsoft a facut exceptii, asa cum se intampla adesea, pentru cei mai apreciati clienti. Intreprinderile pot achita comisioane pentru ceea ce Microsoft a oferit ca „Actualizari de securitate extinse”; in schimb vor primi patch-uri care repara vulnerabilitatile critice si importante.

Programul ESU se va desfasura timp de trei ani, incepand din ianuarie, in decurs de un an. O companie care a platit primul an va primi actualizari pana in ianuarie 2021, moment in care va decide daca va continua inca un an – pentru dublarea pretului din perioada precedenta – sau renuntarea la actualizari.

Acest model, a presupus Microsoft, ar trebui sa motiveze clientii sa adopte Windows 10 cat mai curand posibil.

Comparativ cu cazurile anterioare de expirare a sistemului de operare, cum ar fi Windows XP in 2014, Microsoft a fost transparent in ceea ce priveste planurile de renuntare la Windows 7. Acesta a discutat ESU in mod public, anuntand decizia in Septembrie 2018 si incepand sa vanda licente in Aprilie 2019.

Nu este surprinzator, ESU trebuia sa fie disponibila doar pentru clientii mai mari, intreprinderile care au obtinut Windows prin licentiere de volum.

Numai in Octombrie, Microsoft a extins ESU la intreprinderile de toate dimensiunile. Clientii mai mici care nu sunt eligibili in conformitate cu regulile initiale, trebuie sa contacteze un furnizor de solutii cloud Microsoft (CSP), programul de revanzare autorizat sa vanda licente ESU acestui grup secundar.

„Incepand cu 1 decembrie 2019, intreprinderile de orice dimensiune pot achizitiona ESU prin programul furnizor de solutii cloud (CSP)”, a scris Jared Spataro, vicepresedinte corporativ pentru Microsoft 365, intr-o postare din 1 Octombrie pe un blog de companie.

Este posibil sa fie de vanzare, dar asta nu inseamna ca il puteti cumpara.

Cei care au incercat sa achizitioneze o licenta ESU printr-un CSP nu au avut noroc.

Intr-o actualizare a starii din 7 Decembrie, Bradley a spus ca distribuitorul obisnuit al lui Babinchak (Babinchak este un CSP inregistrat) nu este „constient de venirea acestuia” si a subliniat ca lista de cautare a CSP-urilor – in care Microsoft recomanda clientilor sa inceapa – consta in mare parte din parteneri care nu lucrati cu intreprinderile mici.

 

Cat de mic este prea mic?

„In mod normal, as prefera sa nu vand SKU-ul in cantitati mici”, a spus un reprezentant remarcabil de candidat al unui CSP cu care Computerworld a vorbit, referindu-se la Windows 7 ESU.

Reprezentantul a cerut ca numele lor si numele companiei lor sa ramana anonimi, nevrand sa-si riste relatia cu Microsoft.

Cand a fost intrebat de ce, reprezentantul era clar. „Are o marja mica si nu este un abonament si are un proces de comanda manual”, a spus reprezentantul.

Dupa cum a mentionat reprezentantul, ESU nu este un abonament: fiecare an trebuie achizitionat separat pe masura ce se apropie fiecare an nou. In loc sa „atinga” comanda o data – preferabil din perspectiva vanzatorilor – ar trebui sa o proceseze de trei ori.

Deci, unde este punctul de basculare, se vinde sau nu se vinde?

„Toate lucrurile combinate, nu este profitabil sa vinzi ceva in mai putin de 20-30 de unitati”, a spus reprezentantul.

Iata. Doar pentru ca este de vanzare nu inseamna ca il puteti cumpara. Nu daca afacerea ta mica.

15