Facebook rasplateste utilizatorii care isi dezactiveaza conturile inainte de alegerile electorale

Gigantul retelelor sociale spune ca isi propune „sa amplifice tot ceea ce este bun pentru democratie si sa atenueze ceea ce nu este”

Facebook plateste utilizatorilor sa isi dezactiveze conturile inainte de alegerile din SUA, in incercarea de a opri raspandirea dezinformarii si de a proteja democratia.

Capturile de ecran postate de Elizabeth Dwoskin, corespondent tehnologic pentru Washington Post, arata ca compania de socializare ofera utilizatorilor o serie de planuri de plata pentru a-si dezactiva conturile de Facebook si Instagram.

„Facebook va plati acum oamenilor sa isi dezactiveze conturile IG si FB inainte de ziua alegerilor. Face parte din experimentul de cercetare anuntat luni, dar WOW. Aceasta notificare a iesit saptamana aceasta ”, a scris ea pe Twitter.

Capturile de ecran postate de Dwoskin arata un sondaj pe Instagram, spunand utilizatorilor ca contul lor va fi dezactivat la sfarsitul lunii septembrie, timp de una sau sase saptamani.

Utilizatorii pot primi intre 10 si 20$ pe saptamana pentru dezactivarea conturilor lor.

„Va rugam sa retineti, raspunsurile dvs. de mai jos au doar scop de cercetare”, spune sondajul. „[Nu] va afecta cat de mult vi se ofera.”

Un purtator de cuvant al Facebook a confirmat testul pe Twitter.

„Oricine alege sa participe – fie ca finalizeaza sondaje sau dezactiveaza FB sau IG pentru o perioada de timp – va fi compensat”, a declarat purtatorul de cuvant al Facebook, Liz Bourgeois, intr-un tweet.

„Acest lucru este destul de standard pentru acest tip de cercetare academica.”

La inceputul acestei saptamani, Facebook a declarat ca lanseaza un nou parteneriat de cercetare pentru „a intelege mai bine impactul Facebook si Instagram asupra atitudinilor si comportamentelor politice cheie in timpul alegerilor din SUA 2020”.

„Va examina impactul modului in care oamenii interactioneaza cu produsele noastre, inclusiv continutul partajat in News Feed si pe Instagram, si rolul caracteristicilor precum sistemele de clasificare a continutului”, a continuat intr-o postare pe blog.

Compania spune ca scopul sau este „de a continua sa amplifice tot ceea ce este bun pentru democratie pe retelele sociale si sa atenueze ceea ce nu este”.

De asemenea, a spus ca trebuie sa inteleaga mai bine daca retelele sociale ii fac pe utilizatori mai polarizati ca societate.

Facebook ar fi facut deja cercetari care aratau ca algoritmul sau a facut aplicatia mai polarizanta din punct de vedere politic, dar comportamentele necesare pentru a atenua acest lucru ar fi „anti-crestere”.

Gigantul social media face numeroase alte schimbari inainte de alegerile din SUA.

Acestea includ atat modificari tehnice ale aplicatiilor sale, cat si noi politici despre care spune ca vor contribui la incurajarea votului, vor oferi oamenilor informatii cu autoritate si vor reduce riscul de „violenta si neliniste” in urma rezultatelor.

Facebook va opri oamenii sa transmita mesaje in masa pe WhatsApp si Messenger, va interzice anunturile politice si va adauga o „eticheta informationala” la postarile care incearca sa delegitimizeze alegerile.

Integritatea alegerilor din 2020 a fost pusa sub semnul intrebarii din mai multe motive. Aceasta include grupuri de teorie a conspiratiei care folosesc platforma pentru a incerca sa raspandeasca  dezinformarea, precum si presedintele Trump care incurajeaza alegatorii sa comita fraude electorale.

23